161JGB292 Leszek - 2013-05-05 11:33:40

Bardzo często kupując antenę samochodową CB przy jej zakupie kierujemy się jej zyskiem,który w specyfikacji dołaczonej do danej anteny określony jest jako czułość albo wzmocnienie i podane jako istotny parametr określony w db,dbi lub dbd.Jest to więc zysk anteny podany w stosunku do anteny izotropowej,dipola Hertza lub dipola półfalowego,który zasadniczo znacznie się różni w jego wyliczeniach.W przypadku anten samochodowych podany zysk przez producentów jest jednak jedynie chwytem reklamowym,który ma na celu zachęcić potencjalnego nabywcę do zakupu takiej anteny bazując na jego niewiedzy i ciężkiej chorobie na jaką zachorował a która nazywa się radiokomunikacja.Podany jednak zysk takiej anteny przez producenta takiej anteny nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.Podam Wam przykład.Producent anteny Lemm AT-3001 podaje,że antena samochodowa o długości 2,00m AT-3001 Turbo ma 7 db zysku.Jakim cudem jest to możliwe skoro antena bazowa Spectrum 1600,której jestem szczęśliwym posiadaczem o długości 6,20m ma 7,5 db zysku?Jaki nasówa nam się wniosek?Jedynie zysk podany w specyfikacji anten bazowych np.dookólnych lub kierunkowych może być prawdziwy ale warto zawsze sprawdzić w stosunku do czego ten zysk ma swoje odniesienie.Kupując antenę samochodową kierujmy się więc długością jej promiennika i jakością wykonania a nie słowami zachęty wypowiadanymi przez sprzedawców anten czy ten parametr podawany przez producentów,które należałoby włożyć pomiędzy bajki na najwyższej półce naszej domowej biblioteczki...

(Na podstawie Ustawy o Prawach Autorskich  z dnia 4.02.2004r wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone.Publikacja niniejszego tekstu bez pisemnego zezwolenia autora jest zabroniona).

http://agencjapracy.waw.pl przegrywanie kaset vhs