Forum Klubu DX Sierra-Juliet Rybnik

Forum Klubu DX Sierra Juliet Rybnik zapraszamy do QSO na 26.325 USB

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie


#1 2015-11-13 00:36:09

 Admin

Administrator Forum      Sekretarz Klubu

5970376
Call me!
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-04-08
Posty: 414
Numer klubowy: 161 SJ 713
Miejscowość(QTH): JO90HB

Policjanci oszukują kierowców na CB?

„Mobile, jak tam ścieżka na Warszawę?”. „Czyściutko kolego, możesz lecieć!”. A po chwili… okazuje się, że jednak nie jest czyściutko, bo tuż za zakrętem czają się „misiaczki z suszarką”. Kierowcy twierdzą, że to sami policjanci, korzystając z CB, wprowadzają ich w błąd.

CB posługują się nie tylko ci, którzy chcą uniknąć mandatów, ale i sami stróże prawa. Do używania radia w celu ostrzegania przed poważnymi utrudnieniami i niebezpiecznymi zdarzeniami na drodze przyznaje się część komend, ale trudno się spodziewać, by mundurowi nie korzystali z CB po to, by sprawdzić, co dzieje się na drodze i jak często ich miejscówka jest "palona". W internecie krążą zresztą filmiki, na których słychać, jak kierowca ostrzega przed ustawiającym się patrolem drogówki i... dostaje podziękowanie od samych "misiaczków" za reklamę. Tego typu nagrania wywołują uśmiech na twarzy. Zupełnie inne emocje budzą natomiast historie opowiadane przez kierowców, którzy zostali celowo wprowadzeni w błąd przez policjantów korzystających z CB radia.

Suszarki nie ma, a jest

"Jechałem z Rzeszowa w kierunku Warszawy. Od lat korzystam z CB radia, więc i tym razem zapytałem, jak wygląda ścieżka. Usłyszałem, że jest czysto, a po chwili policjanci zatrzymali mnie za przekroczenie prędkości. W radiowozie mieli CB, bo widziałem antenę na bagażniku. Jestem pewny, że mnie podpuścili" - mówi Adam, właściciel Volkswagena Passata.
Opisy podobnych zdarzeń znaleźć można m.in. na forach użytkowników CB, przy czym kwitowane są zwykle kwiecistymi "pozdrowieniami" dla mundurowych
i wytykaniem im pazerności. Pojawianie się fałszywych informacji na temat patroli drogówki potwierdzają też przedstawiciele firmy NaviExpert, która chwali się, że w swojej nawigacji i darmowej aplikacji Rysiek, służącej do ostrzegania się przed fotoradarami i kontrolami drogowymi, poza informacjami użytkowników wykorzystuje m.in. zgłoszenia z CB radia. NaviExpert pozyskuje te informacje dzięki systemowi mobilnych bramek nasłuchowych rozlokowanych na istotnych węzłach komunikacyjnych w całym kraju. System nasłuchowy pozwala zweryfikować informacje o utrudnieniach bezpośrednio u kierowców podróżujących z CB na danym odcinku drogi.

"Nie zdarza się to często, ale bywa, że pytamy o ścieżkę w danym kierunku i zgłasza się mobilek, który mówi, że jest czysto. Po chwili jednak odzywa się inny mobil i mówi: kolego, jechałem tamtędy 5 minut temu i misiaki suszyły, także daruj sobie te ściemy, bo chłopak niepotrzebnie zapłaci - opowiada Michał, moderator wirtualnej społeczności aplikacji Rysiek. I dodaje: "Kierowcy szybko orientują się kto podaje fałszywe informacje".
Aplikacje w miejsce CB
Kierowcy mają jednak swoje sposoby, by uchronić się przed tego typu działaniami. O ile na tradycyjnym CB można być wprowadzonym w błąd przez pojedynczego użytkownika, o tyle w przypadku popularnych aplikacji antyradarowych jest to znacznie trudniejsze. Tym bardziej, że zasada działania systemów jest odwrotna. Na CB radiu dostaje się informację fałszywą o charakterze negatywnym: że kontroli nie ma. Korzystając z aplikacji można co najwyżej się dowiedzieć (niejako na zapas), że w danym miejscu kontrola jest, mimo że fizycznie jej nie ma.
Czy istnieje jednak szansa, że policja skorzysta z danej aplikacji i będzie odwoływała ostrzeżenia wprowadzane przez innych kierowców? Teoretycznie tak, ale to mało prawdopodobne, bo w Polsce dostępnych jest kilka aplikacji pełniących funkcję "antyradarów" i mundurowi musieliby używać wszystkich. Poza tym rozwiązania mobilne zazwyczaj posiadają mechanizmy zabezpieczające przed masowym tworzeniem nieprawdziwych ostrzeżeń. "Wystarczy jedno zgłoszenie, by ostrzeżenie pojawiło się w aplikacji typu NaviExpert lub Rysiek. Jego żywotność zależy natomiast od tego, ilu kierowców je potwierdzi lub odwoła" - wyjaśnia Katarzyna Przybylska z NaviExpert. "Wiarygodność użytkowników jest monitorowana przez zaawansowane algorytmy analizy danych. Jeśli wykryją użytkownika, który wprowadza fałszywe dane, obniżą mu wiarygodność tak, aby zapobiegać tworzeniu nieprawdziwych ostrzeżeń" - dodaje Przybylska.
Reguła wzajemności kierowców
Cały mechanizm opiera się na wzajemnej wymianie świadczeń. Kierowcy działają w oparciu o regułę wzajemności - ostrzegę i będę ostrzeżony. Robert Cialdini, słynny amerykański psycholog, opisał tę regułę jako jedną z najbardziej rozpowszechnionych norm ludzkiej kultury, która wymaga, by rewanżować się za to, co od kogoś otrzymujemy. Poczucie zobowiązania czyni możliwym powstanie stałych relacji wymiany, które są korzystne dla społeczności - w analizowanym przypadku dla społeczności kierowców. Reguła wzajemności z powodzeniem sprawdza się w różnych formach na drodze. Kierowcy od zawsze dzielili się kluczowymi na drodze informacjami. Najpopularniejszym niegdyś sposobem było "miganie długimi" i CB radio, w ostatnich latach obie te formy są coraz częściej wypierane przez aplikacje antyradarowe.

Artykuł ten jest autorstwa magazynu Auto Portalu Interia.pl

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/porady/ak … ign=chrome


Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane :)

Baza: President Jackson, Sirio GPE 27 5/8 Microphone PAN DM-432MT
Scanner: NASCAR Radio Shack Pro 84
Radiostacja: Navcom TK-890 V 2.0.

Offline

#2 2015-11-15 20:10:24

 MirekSJ775

KlubowiczSJ

1043725
Skąd: Rybnik JO90GC
Zarejestrowany: 2012-08-31
Posty: 83
Numer klubowy: 161-SJ775
Miejscowość(QTH): Rybnik
WWW

Re: Policjanci oszukują kierowców na CB?

Witam,ja 2 lata temu osobiście spotkałem się z tym jak policja zakłóca kanał 19 ,Jadąc do Poznania na stacji stał patrol drogówki a podczas jazdy już jakieś 10 km wcześniej była postawiona nośna z generatorem modulacji 1khz ale na przyzwoitym poziomie ponieważ nie było przesłuchów na innych kanałach,ale skutecznie uniemożliwiało to komunikacje foniczną, w promieniu 10 km,zbliżając się do punktu gdzie stał patrol sygnał wyraźnie rósł aż do momentu zatkania odbiornika,w mobilu ma dosyć dobre radio bo jest to President George FM  ale nawet on nie poradził sobie z takim silnym sygnałem ,podczas kiedy w odległości koło 10 km od punktu postoju patrolu pisze tu już o powrocie oddalając się do 10km sygnał miał siłę 9db więc panowie zdrowo dali do pieca i skutecznie uniemożliwili komunikację między pojazdami ,pozdrawiam.


Baza:KENWOOD TS-2000,Anteny: Spectrum 1600 16 PRZECIWWAG 5/8,Zewnętrzny tuner antenowy CG-3000+8m Linki Poziomo , Mikrofony:Sadelta Master Echo Pro,M-632 Studyjny,Kenwood Oryginał,PORTABLE KENWOOD TH-D7A
Mobil:PRESIDENT GEORGE FM VER 40.WATT,SUPER TITANIUM 5/8l DENSEI EC2002
Znaleźć mnie można na 26.325 USB 27.180 AM 145.550 FM 157.962.5 FM i Cały KF ale to bez sensy żeby mnie tam szukać.
http://sklep.cb-serwis.pl/
Zapraszam na mój kanał YOUTUBE https://www.youtube.com/channel/UCXue73 … hIEEoFMgug
Mirosław 161SJ775
44-217 Rybnik
P.O.BOX 44

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Zawadzkie przegrywanie kaset vhs w polsce TS2 Space customer feedback Hotellit Koh Rong hotelstayfinder.com